Handelsvoorwaarden
U dient de voorwaarden grondig door te lezen alvorens gebruik te maken van de website. Door deze website te gebruiken, aanvaardt u deze voorwaarden in hun geheel.
De webshop wordt aangeboden door:
www.isayfashion.nl is eigendom van en wordt beheerd door I SAY A/S.
E-mail: care@isay.dk
Adres: Knudlundvej 3, 8653 Them, Denemarken.
Tel: + 45 30 53 42 73
BTW-nummer: 29 01 17 53
(hierna "I SAY of www.isayfashion.nl”)
Voordat u een product in de webshop kunt bestellen, dient u akkoord te gaan met deze handelsvoorwaarden en het privacybeleid van I SAY A/S. Dit doet u door actief aan te geven dat u deze handelsvoorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd.
Door uw actieve klik stemt u ermee in dat wij u informatie kunnen verstrekken via e-mail en op papier, afhankelijk van wat wij passend achten.
Wij verkopen uitsluitend onze producten vanuit de webshop aan consumenten van 18 jaar en ouder. Door deze handelsvoorwaarden te accepteren, bevestigt u ook dat u 18 jaar bent en dat u alleen als consument handelt. Dit betekent dat u goederen alleen koopt voor persoonlijk gebruik of als cadeau voor anderen.
Wij leveren alleen producten in Nederland.
1. Bestelling
Op de webshop vindt u informatie over een uitgebreid assortiment producten, waaronder materiaalkeuze, maten, kleuren, kenmerken, afmetingen en prijzen.
Deze informatie is bedoeld om u de beste basis te geven om het product te beoordelen voordat u een bestelling plaatst.
In uw winkelwagen ziet u de geselecteerde producten en de totale prijs van uw keuzes. De prijs wordt weergegeven in EURO.
U bent niet verplicht tot uw bestelling totdat u de volgende stappen heeft doorlopen:
- Uw bestelling
- Informatie
- Betaling
U kunt op elk moment elk van deze stappen onderbreken als u dat wilt.
2. Prijzen en Betaling
U heeft de mogelijkheid om uw bestelling te betalen met de volgende betaalkaarten:
- iDEAL
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
- American Express
- UnionPay
- Shop Pay
- Apple Pay
- Google Pay
- Paypal
De betaling wordt pas afgeschreven van uw rekening wanneer het product vanuit ons magazijn wordt verzonden. Pas op dat moment is er een bindende overeenkomst tussen u en I SAY A/S.
Betaling met creditcard is kosteloos.
3. Bevestiging van de Bestelling
Zodra u de betaling voor de bestelde producten heeft bevestigd, ontvangt u van ons een automatisch gegenereerde e-mail met een bevestiging.
De e-mail bevat een samenvatting van uw bestelling, inclusief het type product, de maat, de kleur, de prijs inclusief btw en verzendkosten, evenals uw ordernummer. U dient deze e-mail te bewaren, bijvoorbeeld voor het geval dat u later contact moet opnemen met onze klantenserviceafdeling.
De automatisch gegenereerde e-mail is geen acceptatie van uw bestelling door ons, maar informeert u alleen dat we uw bestelling hebben ontvangen en dat we deze nu zullen verwerken.
4. Afhandeling van de Bestelling
Zodra u de bestelling plaatst, wordt deze onmiddellijk naar het magazijn verzonden. Dit gebeurt zodat de levering zo snel mogelijk kan plaatsvinden en om ervoor te zorgen dat we het product snel op voorraad hebben. Als het product niet op voorraad is, ontvangt u hierover een e-mail.
Indien het product op voorraad is, zullen wij het product zo snel mogelijk naar u verzenden.
We streven ernaar om bestellingen op dezelfde werkdag vanuit ons magazijn te versturen als de bestelling vóór 12.00 uur is geplaatst via de webshop.
Als de bestelling na 12.00 uur is geplaatst of als deze op een weekend- of feestdag is geplaatst, worden uw producten in de regel pas verzonden op de eerstvolgende werkdag.
5. Levering
Het is helaas niet mogelijk om uw producten persoonlijk op te halen bij I SAY A/S.
U kunt kiezen uit de volgende leveringsmethoden:
- GLS Pakkeshop
- GLS Thuisbezorging
Uw pakket met producten bevat een pakbon, een retourformulier en een UPS-retourlabel. De pakbon bevat een overzicht van de producten die u heeft gekocht. Het retourformulier en retourlabel moet u gebruiken als u een of meerdere van de gekochte producten wilt retourneren, bijvoorbeeld als u uw aankoop wilt annuleren of als u wilt reclameren over het product.
De termijn voor het ophalen van uw pakket bij GLS Pakkeshops is 7 kalenderdagen.
6. Annulering
Om een artikel te retourneren of te ruilen, registreer het dan online via deze link:
Door je retour of ruiling online te registreren, worden onze klantenservice en magazijnmedewerkers op de hoogte gesteld dat je pakket onderweg is. Dit dient ook als een duidelijke melding dat je gebruik wilt maken van je retourrecht. Je moet nog steeds het bijgevoegde retourlabel gebruiken en het pakket zoals gewoonlijk bij het postkantoor afgeven.
Hoe maak je een retour of ruiling aan:
- Klik op de link: I SAY retourportaal en voer je bestelnummer en e-mailadres in.
-
Selecteer de artikelen die je wilt retourneren of ruilen en kies een reden.
-
Als je een artikel wilt ruilen, kun je dit doen voor een andere maat. Als je niet wilt ruilen, klik dan op "Nee, bedankt."
-
Je hebt nu je retour of ruiling geregistreerd. Je ontvangt een e-mail met verdere instructies.
-
Bevestig de pakbon aan je pakket en lever het in bij het dichtstbijzijnde UPS-postkantoor. Vergeet niet om een ontvangstbewijs te vragen voor de retourzending. Dit is je bewijs dat we het pakket kunnen volgen.
Voor Ruilingen:
Zodra we je registratie in het retourportaal hebben ontvangen, sturen we je de gewenste maat toe. Je hoeft niets anders te doen dan de ruiling te registreren. Ruilingen zijn alleen mogelijk voor een andere maat, niet voor een andere kleur of model.
Ongeacht of je wilt retourneren of ruilen, kun je het bijgevoegde retourlabel gratis gebruiken.
Terugbetalingen
Wanneer we je retourpakket ontvangen, zullen we de artikelen inspecteren en vervolgens krijg je het betaalde bedrag terug, minus eventuele retourverzendkosten. Het bedrag wordt altijd overgemaakt op de betaalkaart die voor de aankoop is gebruikt.
We verwerken retourzendingen elke maandag en woensdag. Houd er rekening mee dat het tot 14 dagen kan duren vanaf het moment dat je een pakket terugstuurt totdat wij en ons magazijn de retourzending hebben verwerkt.
Houd er ook rekening mee dat het moeilijk kan zijn om precies te bepalen hoe lang het zal duren voordat je je terugbetaling ontvangt. Dit hangt af van je bank en kan per bank verschillen. Het kan tot 30 bankdagen duren voordat je bank het bedrag vrijgeeft. Als het onverwacht langer duurt, neem dan contact met ons op via care@isay.dk.
Je bent welkom om een andere verzendmethode te kiezen dan ons retourlabel, maar dit is op eigen kosten en risico, aangezien we het pakket niet kunnen verzekeren.
Wanneer je online winkelt op www.isayfashion.nl, heb je een herroepingsrecht van 14 dagen waarin je ons kunt informeren dat je de aankoop betreurt en vervolgens het artikel/de artikelen naar ons kunt retourneren. Je herroepingsrecht begint op de datum waarop je je bestelling hebt ontvangen.
Als de deadline afloopt op een feestdag, zaterdag, Constitution Day, Kerstavond of Oudejaarsavond, wordt de deadline verlengd tot de volgende werkdag. Voor bestellingen van meerdere artikelen die afzonderlijk worden geleverd, of een product dat in meerdere delen wordt geleverd, begint de periode bij ontvangst van het laatste product.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de artikelen goed zijn verpakt. Je bent verantwoordelijk voor het pakket/de artikelen totdat wij ze ontvangen. Bewaar daarom je postontvangstbewijs en trackingnummer. Retourneer het artikel ongebruikt en in dezelfde staat als waarin het is ontvangen. We behouden ons het recht voor om een artikel te weigeren als de verpakking is beschadigd of anderszins onverkoopbaar is. Alle originele verpakkingen, prijskaartjes, hangtags, enz. moeten met het product worden geretourneerd zonder dat ze zijn gemanipuleerd.
BELANGRIJK
Als het product beschadigd is of anderszins onverkoopbaar, kun je je aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk verliezen als:
- Je de artikelen hebt gebruikt.
- Ze zijn beschadigd terwijl ze onder jouw verantwoordelijkheid vielen.
- Je de artikelen onjuist hebt behandeld, waardoor we de aard, kenmerken en functionaliteit niet meer kunnen bepalen.
- Je de beperkingen op het retourrecht vanwege verzegeling, producttype, enz. niet hebt gevolgd.
Retourrecht voor Gebruikte Artikelen
Er geldt een retourrecht van 14 dagen voor artikelen die je hebt gebruikt. Als het artikel is gebruikt, kan het nog steeds worden geretourneerd onder het retourrecht. Als consument mag je het artikel alleen onderzoeken, d.w.z. je aankoop proberen zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Na ontvangst van het artikel mag je het alleen op een manier behandelen die je in staat stelt de aard, kenmerken en functionaliteit ervan te bepalen. Als het artikel is gebruikt, kun je alleen een gedeeltelijke of geen terugbetaling ontvangen. De consument is verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering. De waarde wordt bepaald op basis van wat we voor het artikel kunnen krijgen bij wederverkoop.
Aankopen bij Winkeliers
Het is niet mogelijk om een I SAY-product dat bij een winkelier is gekocht, te retourneren of erover te klagen. Wij geloven dat onze winkeliers ons hoge serviceniveau en onze kleding begrijpen. Als je artikel in een fysieke winkel is gekocht, zijn zij verantwoordelijk om je te helpen een oplossing te vinden, en kunnen wij in een dergelijk geval niets aanbieden.
7. Retourneren na Annulering
U kunt producten niet persoonlijk retourneren bij I SAY A/S.
Het is gratis om uw producten te retourneren met het bijgevoegde retourlabel en vereist dat het pakket wordt afgeleverd bij een UPS Parcelshop. Als u ervoor kiest om een andere vervoerder of retourlabel te gebruiken, bent u verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending en doet u dit op eigen risico. Wij aanvaarden alleen verantwoordelijkheid voor onze eigen retourlabels.
Dit is uw verantwoordelijkheid als het product tijdens de verzending zoekraakt of beschadigd raakt, dus zorg ervoor dat u een ontvangstbewijs krijgt wanneer u het retourpakket aflevert bij het postkantoor. Als u het pakket retourneert via een pakketkast of als u geen ontvangstbewijs heeft, kunnen we helaas geen onderzoeks- of klachtenprocedure starten als het pakket tijdens de verzending verloren gaat. In deze gevallen kunnen we het bedrag helaas niet terugbetalen.
Staat van het product bij retournering
Bij het retourneren van het product moet het zich in verkoopbare staat bevinden en als nieuw. Dit betekent dat u het product mag uitproberen op de manier die nodig is om de aard, kenmerken of werking ervan vast te stellen. Met andere woorden, u mag het product uitproberen op dezelfde manier als wanneer u het in een fysieke winkel zou proberen, maar het product mag niet gebruikt zijn.
Als u het product op een andere manier heeft uitgeprobeerd dan hierboven beschreven, wat heeft geleid tot een waardevermindering, bent u hiervoor verantwoordelijk en krijgt u slechts een deel van het aankoopbedrag terug. In bepaalde gevallen kan dit betekenen dat u alleen de verzendkosten terugkrijgt.
De producten moeten ongebruikt zijn, met aangehechte labels en in de originele verpakking. We behouden ons het recht voor om restitutie te weigeren als het product niet aan deze criteria voldoet. Dit zorgt ervoor dat u als klant altijd een ongebruikt product ontvangt. Als de originele verpakking ontbreekt, kan dit mogelijk leiden tot waardevermindering van het product, omdat het product tijdens het transport schade kan oplopen waarvoor u mogelijk aansprakelijk wordt gesteld.
Terugbetaling van het aankoopbedrag
Als u uw aankoop annuleert, krijgt u uw geld terug. Als het product in waarde is verminderd, trekken we het bedrag af waarvoor u aansprakelijk bent.
Als u gebruik heeft gemaakt van uw annuleringsrecht, zullen wij alle betalingen terugbetalen die we van u hebben ontvangen met betrekking tot de geannuleerde aankoop. Dit omvat echter niet eventuele verzendkosten die u zelf heeft betaald in verband met de levering van uw producten.
8. Voucher/Aanbiedingen
Als u korting heeft ontvangen of een kortingscode/voucher heeft gebruikt.
Indien u korting heeft ontvangen in verband met een promotie of een kortingscode heeft gebruikt voor een artikel dat u wilt retourneren, zal de unieke korting worden toegepast volgens de voorwaarden en het tijdsbestek zoals beschreven in de specifieke promotie/kortingscode.
Indien u uw product heeft ontvangen en het wilt ruilen voor een vergelijkbaar product in een andere maat, kan onze klantenservice u daarbij helpen via contact.
U kunt altijd op uw orderbevestiging zien wat u heeft betaald voor een artikel. Dit bedrag zal worden terugbetaald bij de retournering van het desbetreffende artikel.
9. Omruiling
Als u wilt ruilen voor een andere maat, kunt u dit registreren via ons retourportaal. U kunt altijd contact met ons opnemen als u begeleiding nodig heeft bij ruilmogelijkheden.
10. Fout in verzending
Als we helaas niet de goederen hebben geleverd die je hebt besteld en die vermeld staan op je pakbon, neem dan contact op met onze klantenservice, waarbij je je ordernummer moet vermelden. We zullen zo snel mogelijk je bestelling nader onderzoeken en hierover bij je terugkomen.
11. Reclamatie
Controleer alsjeblieft je bestelling bij ontvangst. Neem onmiddellijk contact op met onze klantenservice als het artikel beschadigd is, defect is of als je de verkeerde goederen hebt ontvangen, zodat we snel de situatie kunnen beoordelen en corrigeren.
Als je een artikel hebt gekocht in de webshop dat ondanks onze kwaliteitscontrole gebreken vertoont, heb je het recht om een reclamatie in te dienen. Je kunt reclameren door een e-mail te sturen naar onze klantenservice op care@isay.dk. We hebben het volgende nodig om je reclamatie te beoordelen:
- Een korte beschrijving van de fout/beschadiging en hoe deze is ontstaan.
- 3-5 foto's van de fout en het artikel als geheel. De fout moet volledig zichtbaar zijn op minstens één van de foto's.
Zodra we je verzoek hebben ontvangen, zullen we het zo snel mogelijk verwerken en ontvang je verdere instructies van ons.
Er geldt een garantie van 24 maanden volgens de koopwet. Dit betekent dat je recht hebt op reparatie, vervanging, terugbetaling of prijsvermindering, afhankelijk van de specifieke situatie.
Let op dat de garantie productiefouten dekt en dus geen slijtage of fouten als gevolg van verkeerd gebruik van het product omvat. Je moet binnen een redelijke termijn reclameren en uiterlijk 2 maanden nadat je de fout hebt ontdekt.
Wij vertrouwen erop dat onze detailhandelaren op de hoogte zijn van onze hoge servicekwaliteit en onze kleding. Als je artikel in een fysieke winkel is gekocht, zijn zij verantwoordelijk voor het vinden van een oplossing, en we kunnen dan ook geen hulp bieden in dergelijke gevallen.
12. Force Majeure
Wij zijn niet aansprakelijk jegens jou indien er zich omstandigheden voordoen na jouw bestelling die onze nakoming van jouw bestelling verhinderen of vertragen. Dergelijke omstandigheden omvatten externe factoren die mensen niet kunnen voorkomen, oorlog, mobilisatie, uitval van telecommunicatie/klantinfrastructuur, externe veiligheidsincidenten (zoals hackeraanvallen, computervirusaanvallen of destructief gedrag van derden), natuurrampen en natuurlijke omstandigheden die het onmogelijk maken om aan jouw bestelling/ aankoop te voldoen, stakingen, lockouts, brand, blokkades, vandalisme, bevelen van overheidsinstanties en/of rechthebbenden, uitbraken van epidemieën of pandemieën, wereldwijde gezondheidscrisissen en andere omstandigheden waarover wij geen directe controle hebben.
13. Toepasselijke wetgeving en klachtmogelijkheden
Jouw aankoop valt over het algemeen onder de algemene Deense koopwet.
Een klacht over een product of dienst kan worden ingediend bij het Center for Klageløsning (Centrum voor Geschillenbeslechting), Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Je kunt een klacht indienen bij het Center for Klageløsning via het Klageportalen (Klachtenportaal) van Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Bij het indienen van een klacht moet je ons e-mailadres vermelden: care@isay.dk.
14. Persoonsgegevens en cookies
In verband met jouw gebruik van de webshop zullen er verschillende gegevens met betrekking tot jou worden verwerkt (inclusief verzameld en gebruikt).
Het is een voorwaarde voor jouw gebruik van de webshop dat je akkoord gaat met het geldende privacybeleid van I SAY A/S. Je accepteert dit privacybeleid wanneer je actief aanklikt dat je deze algemene voorwaarden zult accepteren. Lees ons privacybeleid hier.
15. Anders
Wij behouden ons het recht voor op typefouten, prijswijzigingen en uitverkochte artikelen zoals vermeld op de webshop. Wij kunnen niet garanderen dat de kleuren die op de webshop worden getoond nauwkeurig de werkelijke kleuren van de artikelen weergeven. Hoe de kleuren worden weergegeven, hangt af van de instellingen van jouw computer.
De informatie op de webshop kan technische of typografische fouten bevatten.
De informatie op de webshop kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Kortingen, codes en acties bij I SAY zijn alleen geldig bij I SAY en kunnen niet worden gebruikt op andere websites of fysieke winkels.
Bijwerken van onze website
We doen ons best om de website up-to-date te houden en ervoor te zorgen dat prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie over de artikelen correct zijn. Er kunnen echter typefouten, fouten in prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie over de artikelen optreden, en soms ontdekken we dat de prijs van een artikel verkeerd is vermeld.
16. Contactgegevens
Indien je contact wilt opnemen met de klantenservice van I SAY per telefoon, kun je bellen naar: +45 30 53 42 73 (Maandag - donderdag: 08.00 - 16.00 uur, vrijdag: 08.00 - 15.00 uur)
Wij zijn niet bereikbaar in het weekend of op feestdagen.
Je kunt ons ook bereiken via e-mail: care@isay.dk